ФOРМУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ
В умовах сьогодення гостро постали перед людством екологічні проблеми: забруднення ґрунтів, повітря, водойм токсичними відходами, вимирання десятків видів рослин та тварин, озонові діри, збереження генофонду та ін. Головною причиною усіх негараздів природи була і є людина. Не усвідомлюючи свого місця у навколишньому природному середовищі, вона шкодить насамперед собі, своїм нащадкам. Ось чому зараз перед учителями та вихователями стоїть завдання екологічної освіти і виховання молоді, а починати слід з найменших школярів, враховуючи їхні морально-психологічні особливості.
Вчителі початкових класів вирішили обговорити дану тему на засіданні 18 листопада 2018 року. Світлана Іванівна Дреус та Віра Іванівна Чернецька поділилися цікавою інформацією з даної тематики та акцентували увагу на нестандартних формах та методах формування екологічної грамотності учнів початкових класів.
Зокрема, цікавими є методи:
- екологічних асоціацій
- метод художньої репрезентації
- метод екологічної лабіалізації
- метод екологічної рефлексії
- метод екологічної ідентифікації
- метод екологічної емпатії
- метод ритуалізації та інші.
Педагоги обговорили позакласний захід, а саме екологічну казку, проведену у 2-Б класі Тетяною Сергіївною Сідорчук. Відзначили гарний досвід класних керівників Анастасії Миколаївни Караван та Алли Дмитрівни Ніколайчук із проходження учнями 4-В та 3-В класів екологічної стежки «Перлина Славутчини».
На засіданні обговорювали питання роботи Малого наукового товариства «Пролісок», тематику робіт для учнів початкових класів (Світлана Іванівна Дреус) та результати шкільного моніторингу учнів 4-х класів, учнівських олімпіад серед учнів 3-4 класів
(заступник директора з навчально-виховної роботи Аліна Анатоліївна Янчевська).
Актуальність даної теми беззаперечна. Адже саме екологічне виховання покликане забезпечити підростаюче покоління знаннями про багатогранне значення природи для суспільства в цілому і кожної людини зокрема, розвивати творчу активність щодо охорони та перетворення оточуючого середовища, виховувати любов до рідної природи.


Керівник методичного циклу вчителів початкових класів
А.Д.Ніколайчук